Stichting Bijzonderwijs


Wervingscampagne leerkrachten



WordBijzonderwijzer

Voor Stichting Bijzonderwijs in Amsterdam heeft Basisschool in Beeld videocontent geproduceerd als onderdeel van de recruitmentcampagne om nieuwe leerkrachten te werven.

Kenmerkend voor de stichting is de culturele diversiteit van de leerlingen en de rol die de leerkracht speelt in het leven van de leerlingen.

Wij hebben drie portretten gemaakt van leerkrachten (behorend tot de doelgroep) van verschillende scholen. De interviews hebben een intieme uitstraling. Het zijn weergaven van een persoonlijk, eerlijk en open gesprek. Hoe is het om te werken bij deze stichting, op deze scholen?

Inzet

O.a. via verschillende korte triggerende social media video’s met sterke ‘powerquotes’ is er zoveel mogelijk zichtbaarheid gegenereerd met als doel traffic naar de campagnewebsite www.wordbijzonderwijzer.nl
Op die pagina konden geïnteresseerden alle relevante informatie vinden en een langere ‘werkenbij’ film bekijken

De kanalen die zijn ingezet: Linkedin, FB/Instagram (en referral)

Bijna 3.500 mensen hebben actie ondernomen, bijvoorbeeld door te klikken of door te delen of liken. Dat heeft geleid tot bijna 4.000 bezoeken aan wordbijzonderwijzer.nl.

Bovenaan deze pagina vindt u de lange versie van de wervingsvideo. Hieronder kunt u de korte social-video’s bekijken.